Fraktpolicy
För att ge dig total trygghet, skickar vi våra beställningar med en kurir
och ger dig ett spårningsnummer.
Vi tar extra hand om produkterna för att se till att de packas effektivt och kan undvika skador.
VAD ERBJUDER VI?
SÅ SNABB SOM MÖJLIG LEVERANS
Fri frakt på vissa produkter*
LASTFÖRSÄKRING
FRAKT TILL
DIN TROTTOAR
HUR KONTROLLERAR JAG STATUSEN FÖR EN BESTÄLLNING?
När din beställning är packad och skickad kommer du att få ett meddelande med din spårningsinformation.
HUR SNABB ÄR UPPFYLLELSEN OCH FRAKTEN?
Du kommer att få ett e-postmeddelande som innehåller din spårningsinformation när dina varor har skickats. De flesta inhemska beställningar tar mellan 10 till 14 dagar att komma fram.
I vissa mycket sällsynta fall kan en fördröjning uppstå.
Vi samarbetar med följande bud: och
Vad är fraktkostnaderna?
Vi erbjuder ett fast fraktpris baserat på vikten på hela varukorgen:
0-1 kg. | 60 kr |
1-10 kg. | 170 kr |
10-20 kg. | 227 kr |
20-30 kg. | 340 kr |
30+ kg. | 700 kr |
Vi erbjuder fri frakt endast på utvalda produkter*.
* Observera att vi endast erbjuder leverans till din trottoar .
SKICKAR NI INTERNATIONELLT?
BALKAN ENERGY skickar till följande länder:
Sverige, Andorra, Österrike, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjeckien, Danmark, Estland, Frankrike, Tyskland(Gå till balkanenergy.de), Grekland , Ungern, Irland, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Monaco, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, San Marino, Slovakien, Slovenien, Spanien.
VAD ÄR LASTFÖRSÄKRING OCH HUR MYCKET KOSTER DET?
Detta är en försäkring som i allmänhet skyddar försändelser från förlust, skada eller stöld under transport. Denna täckning är utöver grundläggande skadeförsäkring som kan tillhandahållas och kommer att ersätta det angivna värdet på varorna om en täckt händelse inträffar medan frakten är på väg.
Fraktförsäkring ger dig säkerheten att om något skulle gå fel under transporten får du ersättning av värdet baserat på handelsfakturan. Om det inte finns någon kommersiell faktura kommer marknadsvärdet att användas för att fastställa beloppet. Transportkostnader kommer också att ersättas.
Vår lastförsäkringsavgift bestäms av produkttyp. Den kan läggas till i kassan.
VAD HÄNDER OM MIN FÖRSÄNDELSE TAPPAS BORT?
Du måste skicka eventuella reklamationer för paket som förlorats under transporten till sales@balkanenergy.se senast 14 kalenderdagar efter att du lagt din beställning.
Vi står för kostnaden för att skicka en ersättningsbeställning åt dig om leveransadressen du har angett är korrekt.
Det skulle dessutom vara klokt att ta kontakt med kurirleverantören för att lokalisera den saknade försändelsen.
Min beställning visar att den har returnerats till avsändaren, vad är på gång?!
Om spårningsinformationen levererades korrekt till dig men inte gjordes anspråk på, returneras försändelser som inte hämtats till oss.
Nya fraktkostnader kommer att tas ut för beställningar som inte har gjorts anspråk på eller som ursprungligen hade en felaktig adress .
Vad händer när min beställning returneras?
Försändelser som inte gjorts anspråk på eller har en felaktig adress kommer att returneras till oss. Om detta inträffar kommer nya leveransavgifter att tas ut för de budtjänster som används.
Hur avbryter jag min beställning?
Om du behöver ändra eller avbryta din beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt på sales@balkanenergy.se .
Ytterligare avgifter kan tillkomma när vårt lager har skickat din beställning.
Har du fortfarande frågor? Vi finns alltid här för att hjälpa till.
Skicka ett mejl till sales@balkanenergy.se